DEL

Indholdet du nu skal til at læse er betalt for af virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Hvis du har en virksomhed, har du sikkert også en del værdigenstande i virksomhedens lokaler. Derfor er det vigtigt at du får sikret virksomhedens bygninger, sådan at du vil kunne holde diverse ubudne gæster ude, og så du kan passe godt på virksomhedens værdigenstande. Der findes forskellige adgangskontrol systemer som du kan vælge, for at holde ubudne gæster ude og beskytte din virksomhed. En adgangskontrol er et brugervenligt system, hvor du og dine medarbejdere kan benytte et kort, en brik, eller biometrisk genkendelse til at opnå adgang til virksomhedens lokaler. På denne måde fungerer en adgangskontrol som en slags udvidet og moderne nøgle, som giver en sikker og kontrolleret adgang til din virksomheds bygning.

Gammeldags nøgle versus elektronisk adgangskontrol

Ulempen ved at bruge helt almindelige nøgler til at få adgang til virksomhedens lokaler, er at nøglerne kan blive væk. Når en nøgle er forsvundet, er det ikke altid til at vide, hvem der nu har adgang til lokalet, og det kan være dyrt at tilkalde en låsesmed, skifte lås, lave ny nøgle, og hvad det ellers kræver.

Adgangskontrol systemer kan have flere forskellige formål

  • Hvem må komme ind i lokalerne?

  • Hvor må vedkommende komme ind?

  • Hvornår kommer dine medarbejderne, og hvornår går de igen?

  • Er der nogen tilbage i virksomhedens bygning inden alarmen bliver tilsluttet?

En adgangskontrol kan altså give både dig og dine medarbejdere en følelse af både tryghed og sikkerhed i jeres ofte travle hverdag, idet du, med en adgangskontrol, kan være helt sikker på, at det kun er dig, der kan bestemme både hvem der kan komme ind i virksomhedens bygning, hvor i selve bygningen at den pågældende person kan komme ind, samt hvornår den pågældende person kan komme ind i virksomhedens bygning. Altså er hele essensen i en adgangskontrol, at du kan styre præcis hvem der må være hvor og hvornår.