DEL
mode miljøbevidst

Indholdet du nu skal til at læse er betalt for af virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Det er blevet utrolig moderne at vise at vi tænker på miljøet og at vi vise at vi er bevidste over de valg vi træffer. Både hvad der angår tøj og generelt forbrug, men også hvilken mad vi spiser. Sidste sommer bragte euroman i en artikel, en konkurrence på en miljøvenlig varmepumpe, som man kunne vinde i forbindelse med Tour de France. Ligeledes var der stort fokus på hvordan vi opvarmer vores hus og hvordan vi tænker på miljøet med hensyn til vandforbrug, strøm og generelt forbrug fra boligen. Der var rigtig mange som bød ind med fakta om hvordan et pillefyr kunne kunne mindske forureningen i miljøet. Udover hvordan vi undlader mindre co2 fra boligen, er der også blevet vigtigt at vise at man støtter op omkring miljøet med sit tøjvalg, hvilket rigtig mange mærker gør. Vi kigger på af par mærker, som i høj grad reklamere med deres miljøbevidsthed.

Mode miljøbevidst

Rigtig mange modeeksperter mener vi skal stille spørgsmål, tjekke brands og overvej vores valg, hvis vi gerne vil være mere miljøbevidste, og på den måde tænke på den verden vi en dag skal give videre til vores børn. Netop på tøj er det mange valg at skulle træffe. Der er oprettet en organisation Clean Clothes Campaign Danmark (CCCDK), som er en netværksorganisation, der arbejder for at forbedre vilkårene for tekstilarbejdere i udviklingslandene. En af fortalerne for organisationen, nævner at det er svært at give generelle retningslinjer, når det drejer sig om at købe miljørigtigt tøj, men generelt bør undersøge om tøjet er produceret under de rigtige vilkår. Mange tøjmærker skilte med deres bevidsthed omkring miljøet, og drager fordel i form af reklamer som er skitsere dette. Store brands som Stella McCartney, Mads Nørgaard og H&M er bla. hoppet med på bølgen om miljøbevidstheden. Miljøet er udentvivl om mange brands bliver mere opmærksomme på i fremtiden, da efterspørgslen fra forbrugerne er stigende.